Rigging

Biz 3D Model yasaganimizdan buni qanday animatsiya qilamiz, qanday harakatlantiramiz degan savolga duch kelamiz. Chunki biz yasagan model joysiz haykal yoki o’yinchoq singari jonsiz xolatda bo’ladi. Aynan rigging bo’limi orqali siz ushbu savollarga javob topishingiz mumkin bo’ladi. Rigging bo’limi murakkab soxalarda biri xisoblanadi. Bu bo’limda siz ko’proq xisob kitobli ishlar amalga oshirasiz. Bu ishni ko’p xollarda texnik yo’nalishga qiziqadigan insonlar tezroq o’zlashtirib olishadi. Rigging bizga yasagan modelimizni harakatga tayyorlash, jonlantirish, yuz tuzilishidagi har xil mimikalarini ishlab chiqish, boshaqruv uchun suyaklar qo’yish va boshqaruv tizimini ishlab chiqish imkoniyatini beradi. Bu bo’lim skining (tanani suyakka yopishtirish) , muskl tizimi, blanshape bosqichlarini o’z ichiga oladi. «Astir animation» mutaxasislaring rigging bosqichini amalga oshirishda eng qulay programma deb Maya programmasini maslaxat berishadi. Chunki dunyoning eng mashxur Animatsion studiolari ham Maya dasturidan keng ko’lamda foydalanishadi. Chunki Maya animatsiya va rig yo’nalishiga boshqa dasturlardan ko’ra ko’proq moslashtirilgan.  Rigging yonalishini organishni boshlasangiz uni juda ajoyib va qiziqarli , boshqa bo’limlarga umuman oxshamasligi, sizga ko’plab imkoniyatlar berishi mumkinligini bilib olasiz. Bu bo’lim katta bo’lim xisoblangani uchun «Astir animation» sizlarga ikki bosqichada o’rgatishni taklif qiladi.

1.Introduction to rigging

2.Character rigging

Birincho bosqichada rinng bo’limiga kirish va soddaroq ko’rinishdagi riglarni o’rgansangiz. Character rigging bo’limida  professional darajada , 3D Animatsion filmda qatnasha oladigan darajada o’rganasiz.

Назад